• Go to the english section
Bloggen på ehde.se
 

God bilservice innehåller både skinka, ost och tomater

Staffan Ehde / 2009-01-20 23:35:47

Blev det många julklappar? Blev årets julklapp upplevelsen? Eller var det den lilla bärbara datorn? Det finns en risk att den ständiga konsumtionsökningen avmattas framöver, inte bara på grund av krisen. Just nu uppfattar jag en konsumtionströtthet i min omgivning.
Klicka på läs mer


Många svenskar kunde lägga ner massor av pengar på sin skidutrustning men inte en krona på en bra skidguide i den okända alpvärlden. Om nu upplevelsen börjar ta mark borde det bli tvärt om.
Jag har skrivit om tjänsteinnovation förut och jag gör det igen, det är en oexploaterad marknad med enorma möjligheter. Tjänsteinnovation kan och borde vara en upplevelse.
Under en period kommer jag att skriva om olika tjänster/upplevelser som i det lilla eller stora formatet har lyckats eller borde lyckas.
Den första fiskade jag upp i brevlådan igår, Upplands Motor skickade ut ett kort med en enorm macka på framsida, bara omslaget väckte frågan. Innehållet var ännu mer överaskande. För första gången på länge har en aktör i bilbranschen insett att jag har tre problem.
Det första är att min bil måste servas med jämna mellanrum (inte nytt), det andra är att lämna in bilen och sedan hämta ut den 7 timmar senare är ett logistikproblem (inte heller nytt), det tredje att jag måste äta varje dag (knappast en överaskning).
Det snygga i deras inbjudan är att man plockat ihop mina tre problem till en lösning. Kom till oss och vi bjuder på lunch (eller annan måltid) och servar din bil. Dessutom erbjuder man arbetsplatser där du kan arbeta om du vill! Snyggt jobbat Upplands Motor! Jag kommer när min bil skall servas!
©Bild och Text Staffan Ehde 2009

Kommentarer
 
Kommentera Inlägg
 
   

1024/1024
 
 
Please add 8 and 3 and type the answer here: